About Us

Genel müdür ne iş yapar ?

Hiç bir iş yapmaz, daha doğrusu bizim bildiğimiz klasik işlerden hiç birini yapmaz, ama bir çok rol üstlenir. O, bu rolleri başarılı oynarak sonuç alır. Nasıl mı ? Aşağıda örnek olarak verdiğmiz roleri üstlenerek :

· Ekonomisttir ; Piyasadaki ekonomik trendleri izler, verileri analiz eder; firmanın mali/finansal durumunu analiz eder ve yorumlar.
· Stratejisttir : Uzun vadeli hedeflere ulaşacak yolları ve alternatiflerini kurgular.
· Siyasetçidir; Firmanın pay sahipleri, çalışanları, tedarikçileri, iş ortakları, müşteri ve kamu oyu beklentileri arasında denge kurar.
· Kapitalisttir; Firmanın varlığını sürdürebilmesi ve gelişebilmesi için karlılığı ve sermaye birikimini sağlar.
· Yatırımcıdır; Firmanın finansal analizlerini yapar ve varlıklarını en etkin şekilde değerlendirir.
· Liderdir; Ekibini motiive eder, yönlendiririr.
· Yöneticidir; Gerektiğinde ekibinin”rol”lerinin gerekliliklerini yerine getirmesini sağlar.
· Koçtur; Ekibine vizyon verir ve geliştirir. Bilgi birikimini, aldığı dersleri ve tecrübelerini paylaşır.
· Reformisttir; organizasyonun tüm fonksiyonları ile ilgili sürekli gelişim ve değişimi yönlendirir, organize eder.
· Diplomattır; Kamuoyunda, firmanın uluslarası ilişkilerinde, mesleki organizasyonlarda, kamu yönetimi olan ilişkilerde firmanın yüzünü temsil eder.
· Askerdir; Disiplinlidir, savaşçıdır, zor koşullarda yılmaksızın çalışır, krizleri soğukkanlılıkla yönetir.
· Üreticidir; Firmanın faaliyet gösterdiği alanın çıktılarının en etkin ve verimli bir şekide üretilmesini sağlar.
· Kalitecidir : Firmanın ürünlerinin müşteri beklentilerine uygunluğunu sağlar.
· Satınalmacıdır ; Mal ve hizmet girdilerinin niteliklerini, önemini ve en uygun şekilde tedarik etme yöntemlerini bilir.
· Satıcıdır; Firmasının, ekibinin ve kendisinin ürünlerini en iyi şekilde sunar, talep yaratır ve kabulünü sağlar.
· Bilişimcidir; “Bilgi”yi anlar ve yönetir, bilgi teknolojiilerini izler ve kullanır.
· Bütçecidir; Firmanının hedeflerini parasal hedeflere dönüştürür ve ulaşılmasını takip eder.
· Muhasebecidir; Muhasebe ilkelerini bilir, Fayda/ maliyet analizini yapar, herşeyin “muhasebesi”ni eder.
· Denetçidir; Ekibinin hedeflerine ne olçüde ulaştığını ve “nasıl” ulaştığını izler, değerlendirir.
· Hukukçudur; Firmanın faaliyetlerininin mevzuata uygunluğunun ve yasal yükümlülük-lerinin yerine getirilmesini sağlar.
· Operatördür; Az sayıda da olsa kendisine delege ettiği işleri en iyi şekilde yürütür.

Tüm bul rolleri üstlebilmek için ise, aşağıda örnekleri verilen bir çok niteliğe sahip olmak gerekir.

· Vizyonerdir; Geleceği hayal eder ve görür, hayallerini resmeder (canlandırır) ve hayaline ekibini ortak eder.
· Müşteri Odaklıdır; Organizasyonun diğer üyeleri gibi varlık nedeninin ve başarısının müşteri beklentilerinin tam tatmini olduğunu özümser.
· Güvenilirdir; Yaptığı işlerin, verdiği kararların içtenliğine ve doğruluğuna tüm paydaşlar inanır.
· Sorumludur; Tüm paydaşlara, topluma, çevreye ve gelecek nesillere karşı sorumluluklarını bilir. Kararlarının ve faaliyetlerinin sorumluğunu hisseder ve üstlenir.
· Tecrübelidir; Aynı veya benzer sektörde çalışmıştır, ya da “iş”in işleyişini bilir.
· Eğitimlidir; Formal ya da tecrübe yolu ile neyin, nasıl yapılacağını öğrenmiştir.
· İstatistikçidir: İstatistik teknikleri bilir, olasıklıkları hesap eder.
· Analisttir; karşılaştığı problemleri teşhis eder; veri, enformasyon ve bilgi ile çözer.
· Kumarbazdır; “öngörülebilir” riskleri hesap eder ve “katlanılabilir” riskleri göze alır, insiyatif kullanır.
· Katalizördür; Firmanın başarılı sonuçlar alması için tüm çalışanların tüm niteliklerinin (fizik ve beyin gücünün ) ve “gönül”lerinin işe katılmasını sağlar.
· Yaratıcıdır; Konusu ile ile ilgili özgün stratejiler, politikalar, projeler ve uygulamalar geliştirebilir.
· Araştırmacıdır; Küresel, ulusal, sektörel değişimleri, alanı ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder, her gün yeni bir şey öğrenir, öğrenmeyi bilir.
· Yazardır; Yazılı iletişimi ve raporlamayı bilir.
· İdealisttir; Kurum değerlerini kendi değerleri ile özdeşleştirir ve geliştirir.
· Realisttir; “Olması gereken” ve “olan” arasındaki farkı görür ve ayakları yere basar.
· Demokratiktir ; Çalışanların kararlara katılımını sağlar.
· Etiktir; Evrensel, toplumsal ve kurumsal etik kurallarını özümser ve uygular.
· Adildir ; Firmadan beklentileri olanlara ve çalışanlara karşı adil bir tutum sergiler, taraf tutmaz..
· Uzlaşmacıdır; Müzakere etmesini ve yararlarını bilir, olumlu tutum sergiler, kazan-kazan formülü çerçevesinde uzlaşır.
· Esnektir ; Hedeflerine ulaşmak için ilkeleri doğrultusunda alternatif yollar bulur ve izler.
· Enternasyoneldir; Farklı kültürleri anlayabilir, farklı kültürlerde yaşayabilir ve kendi dillerinde anlaşabilir.
· Ağabey-kardeştir; Firmanın pay sahipleri, çalışanları, tedarikçileri, iş ortakları ve müşterileri ile açık, yakın ve içten ilişkiler kurar, güven kazanır.
· Hümanisttir; “İnsan”ı tanır ve saygı duyar, tüm bu rollerinin ve niteliklerinin ötesinde ve özünde kendisinin de bir “insan” olduğunu farkına varır.

Gördüğünüz gibi Genel Müdür olmak o kadar da kolay değil, ne dersiniz ?

0 yorum:

Yorum Gönder

Instagram