About Us

Mavi okyanus


İş dünyasının yeni guruları Chan Kim ve Renée Mauborgne, "Mavi Okyanus Stratejisi" adındaki kitaplarında, 30 sektörden farklı şirketlerin yaklaşık 100 yıllık bir süreçte yaptığı 150 hamleyi değerlendirerek, geleceğin önde gelen şirketlerinin başkalarıyla rekabet edenler değil, kendilerine yeni talep alanları yaratanlar olacağı sonucuna vardı.

Kitaba adını veren Mavi Okyanuslar, henüz keşfedilmemiş pazarları, rekabet olmayan alanları tanımlıyor. Yazarlara göre şirketler Kırmızı Okyanuslarda, yani bir çok şirketin olduğu, sınırları tanımlı pazarlarda talepten pay almak için rekabet etmek yerine, kendilerine yaratacakları Mavi Okyanuslarla daha düşük maliyetle çok daha büyük pazarlara ulaşmayı hedeflemeliler.

Kitaba göre rekabeti yenmenin en iyi yolu, rekabeti yenmeye çalışmayı bırakmaktır. Stratejik odak, rekabetten alternatiflere, müşterilerden müşteri olmayanlara yöneldiğinde, problemi yeniden tanımlayarak daha önce düşünülmemiş değerler yaratmak mümkündür!

Çember.net


Kim ve Maubourgne, "Mavi Okyanus Stratejisi" isimli kitapta; stratejiyi altı temel prensip çerçevesinde ele alarak, uygulama detaylarını gözler önüne seriyor. İşte mavi okyanus stratejisinin altı bileşeni ve azalttığı riskler;

  1. Pazar sınırlarını yapılandır / düzenle – Araştırma riski
  2. Sayılara değil büyük resme odaklan – Planlama riski
  3. Mevcut talebin ötesine ulaş – Ölçek riski
  4. Stratejik sırayı doğru belirle – İş modeli riski
  5. Önemli organizasyonel engelleri aş – Organizasyonel risk
  6. Uygulamayı strateji ile belirleştir – Yönetim riski

“Mavi Okyanus Stratejisi” isimli kitabın en ilginç saptamalarından bir ise pazar sınırlarının yeniden yapılandırılması noktasında sunduğu altı farklı yol. Kitap bu altı farklı yol ile çoğu şirketlerin kapana sıkışmışçasına rekabet ettikleri durumdan kurtulmanın çarelerini gözler önüne seriyor. Bu kapandan kurtulmak için izlenecek yollar.

  1. Alternatif endüstrilere bak
  2. Endüstri içindeki stratejik gruplara bak
  3. Alıcılar zincirine bak
  4. Tamamlayıcı ürün ve hizmet tekliflerine bak
  5. Müşteriler yönünden Fonksiyonel ve duygusal çekiciliğe bak
  6. Zamana bak

Kitaptan İnciler…

  • Kızıl okyanusta farklılaştırma maliyetlidir, çünkü şirketler aynı en iyi uygulama kuralı ile rekabet ederler.
  • Mavi okyanuslar rekabetle ilgisizdir, çünkü oyunun kuralları belirlenmeyi beklemektedir.
  • Şirketler ancak yenilik ile fayda, fiyat ve maliyet arasında uyum sağladıklarında değer yenileme meydana gelir.
  • Değer yenileme, yeniliğin ötesinde bir şeydir. Şirket faaliyetlerinin bütün sistemini kapsayan strateji ile ilgilidir.
  • Şirketler mavi okyanus stratejilerini; alıcı faydası, fiyat, maliyet ve kabul (benimsenme) sırasına göre inşa etmelilerdir.
  • Mavi okyanusları üst seviyeye çıkarmak için şirketler; müşterilere odaklanmak yerine, müşteri olmayanlara bakmalıdır ve müşteri farklarına odaklanmak yerine, tekliflerini alıcıların değer verdiği ortak noktalar üstüne kurmalıdır.
  • Her büyük stratejinin odağı vardır ve bir şirketin stratejik profili ve değer eğrisi açıkça bu odağı göstermelidir.
  • İyi bir stratejinin net ve ikna edici bir sloganı olur.
  • Alıcıları alternatif endüstrilerden alışveriş yapmaya iten temel faktörlere odaklanarak ve başka her şeyi yok ederek veya azaltarak yeni pazar alanının yaratabilirsiniz.
  • Mevcut stratejik gruplarda mavi okyanus yaratmanın anahtarı müşterilerin bir gruptan diğerine ticaretini artırma veya azaltma kararını hangi faktörlerin belirlediğini anlayarak bu dar tünel görüşünden çıkmaktır.
  • Alıcı gruplara bakarak, şirketler önceden göz ardı edilmiş alıcı gruplarına odaklanmak için değer eğrilerini yeniden nasıl tasarlayacakları konusunda yeni anlayışlar kazanırlar.
  • Kullanılmaya başlanmamış değer çoğunlukla tamamlayıcı ürün ve hizmette gizlidir. Çözüm yolu, alıcıların ürün ve hizmet seçerken aradıkları tam çözümü tanımlamaktır. Bunun kolay bir yolu ürününüzün kullanılmasından önce, esnasında ve sonra ne olduğu hakkında düşünmektir.
  • Şirketler, endüstrilerinin fonksiyonel – duygusal gelişim yönlerine meydan okumaya istekli olduklarında, genellikle yeni pazar alanı bulurlar.
  • Endüstrilerin çoğu, işletmelerini zaman içinde etkileyen tüm trendlere açıktır. Bu eğilimlere doğru bakış açısıyla bakmak mavi okyanus fırsatlarını nasıl yaratacağınızı gösterebilir.
  • Birçok şirketi düzlüğe çıkaran gelişmelerde, en zor mücadele, insanları stratejik değişimlerin gerekliliği konusunda bilinçlendirmek ve nedenleri konusunda fikir birliğine varmaktır.
  • Sizi yoldan saptırmaya çalışanlara veya düşmanlarınıza karşı galip gelmenin yolu, onların saldıracakları muhtemel açıları bilmekten ve aksi iddia edilemez gerçeklerle ve nedenlerle desteklenen karşı savlar geliştirmekten geçer.

Pazarlama Dünyası

0 yorum:

Yorum Gönder

Instagram