Pazarlamada sık sık yeni bir terminoloji ağırlığını koyar. Son yıllarda "Uzun Kuyruk / The Long Tail", internetle de bağlantılı olarak sıkça duyulmaya başlanan bir tanım oldu.
Bu tanımı 2004'te ilk kullanan Chris Anderson'a göre düşük talep gören ya da az satışı olan ürünlerin toplam satışı, eğer dağıtım kanalı yeterince büyükse, çok satan ürünlere göre daha yüksek satış rakamlarına ulaşabilir.
Bu konuda yapılan ilk araştırmalarda Amazon.com'da çok satılan kitapların toplam satış rakamının, az satılan kitapların toplam satış rakamından daha düşük olduğu görüldü. İşte bu daha çok ürünün satıldığı çok sayıdaki küçük hedef kitleleri, Anderson tarafından "Uzun Kuyruk" olarak adlandırıldı.
Stok ve dağıtım maliyetlerinin düşük olduğu durumlarda, Uzun Kuyruk pazarlama için çok önemli bir hedef haline geldi. Yeni pazarlama dünyasında internet, arama motorları ve küçük siteler yardımıyla bir çok küçük şirketin önemli niş pazarlar edinmesine olanak sağlıyor.
Uzun Kuyruk'a internet sayesinde ulaşan KOBİ'lerin başarı şansı da, geçmişte hiç olmadığı kadar artıyor.
Uzun kuyruk
Marketing
Reading
Add Comment
0 yorum:
Yorum Gönder